ZWROTY I REKLAMACJE
Niniejszy regulamin określa zasady dotyczące prawa odstąpienia od umowy (zwrotu) oraz procedury reklamacyjnej (z tytułu rękojmi za wady oraz uszkodzenia w transporcie) w Sklepie Internetowym OMEBLE.
I. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZWROT TOWARU)
- Podstawa Prawna Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia, w którym Klient lub wskazana przez niego osoba trzecia (inna niż przewoźnik) weszła w posiadanie Towaru.
- Wykonanie Prawa Odstąpienia a) Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). b) Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe. c) Oświadczenie o odstąpieniu należy przesłać na adres: * Pisemnie: Władysław Dworecki Omeble, Ul. Urocza 33, 47-320 Gogolin * Elektronicznie: info@omomeble.pl
- Skutki Odstąpienia a) W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia, innego niż najtańszy oferowany przez Sklep). b) Zwrot płatności następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy. Zwrot pieniędzy dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. c) Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Obowiązki Klienta a) Klient ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. b) Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. c) Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. d) Ważne: W przypadku zwrotu mebla uszkodzonego przez Klienta lub odesłanego w niezabezpieczonym oryginalnie opakowaniu, Sprzedający zastrzega sobie prawo do obniżenia zwracanej kwoty o kwotę odpowiadającą wartości uszkodzeń lub kosztów naprawy.
- Wyjątki od Prawa Odstąpienia Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi m.in. w odniesieniu do umów: a) W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (dotyczy mebli na zamówienie). b) W której przedmiotem świadczenia są rzeczy dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. c) O świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
II. REKLAMACJE (RĘKOJMIA ZA WADY I USZKODZENIA W TRANSPORCIE)
- Podstawa Prawna Sprzedawca odpowiada wobec Klienta za wady fizyczne lub prawne Towaru na zasadach określonych w przepisach Kodeksu cywilnego, w szczególności z tytułu rękojmi. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi obejmuje wady stwierdzone w ciągu dwóch lat od wydania Towaru Klientowi.
- Procedura Zgłoszenia Reklamacji a) Reklamacja może zostać złożona w formie pisemnej lub elektronicznej, na dane kontaktowe Sprzedawcy: * Adres: Władysław Dworecki Omeble, Ul. Urocza 33, 47-320 Gogolin * E-mail: info@omomeble.pl b) W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien podać: * Imię i nazwisko oraz dane kontaktowe. * Numer zamówienia. * Opis wady i datę jej stwierdzenia. * Określenie żądania (wymiana Towaru na nowy, naprawa Towaru, obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy, jeśli wada jest istotna).
- Reklamacja z Tytułu Uszkodzenia w Transporcie a) W przypadku stwierdzenia uszkodzenia Towaru w trakcie transportu (np. widoczne uszkodzenia opakowania), zaleca się sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera oraz niezwłoczne poinformowanie Sprzedawcy. Protokół ten ułatwia i przyspiesza rozpatrzenie reklamacji. b) Stwierdzenie uszkodzenia po rozpakowaniu (ukryte wady transportowe) należy niezwłocznie zgłosić Sprzedawcy.
- Rozpatrzenie Reklamacji Sprzedawca rozpatrzy reklamację i ustosunkuje się do żądania Klienta w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. O wyniku rozpatrzenia Klient zostanie powiadomiony drogą elektroniczną lub pisemną. Brak odpowiedzi Sprzedawcy w tym terminie oznacza uznanie reklamacji.
- Adres do zwrotu/odesłania reklamowanego Towaru:
- Władysław Dworecki Omeble
- Ul. Urocza 33, 47-320 Gogolin, Polska
- Tel: +48 608 250 604