Zwroty i Reklamacje

ZWROTY I REKLAMACJE

Niniejszy regulamin określa zasady dotyczące prawa odstąpienia od umowy (zwrotu) oraz procedury reklamacyjnej (z tytułu rękojmi za wady oraz uszkodzenia w transporcie) w Sklepie Internetowym OMEBLE.

I. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZWROT TOWARU)

  1. Podstawa Prawna Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia, w którym Klient lub wskazana przez niego osoba trzecia (inna niż przewoźnik) weszła w posiadanie Towaru.
  2. Wykonanie Prawa Odstąpienia a) Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). b) Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe. c) Oświadczenie o odstąpieniu należy przesłać na adres: * Pisemnie: Władysław Dworecki Omeble, Ul. Urocza 33, 47-320 Gogolin * Elektronicznie: info@omomeble.pl
  3. Skutki Odstąpienia a) W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia, innego niż najtańszy oferowany przez Sklep). b) Zwrot płatności następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy. Zwrot pieniędzy dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. c) Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  4. Obowiązki Klienta a) Klient ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. b) Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. c) Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. d) Ważne: W przypadku zwrotu mebla uszkodzonego przez Klienta lub odesłanego w niezabezpieczonym oryginalnie opakowaniu, Sprzedający zastrzega sobie prawo do obniżenia zwracanej kwoty o kwotę odpowiadającą wartości uszkodzeń lub kosztów naprawy.
  5. Wyjątki od Prawa Odstąpienia Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi m.in. w odniesieniu do umów: a) W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (dotyczy mebli na zamówienie). b) W której przedmiotem świadczenia są rzeczy dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. c) O świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.

II. REKLAMACJE (RĘKOJMIA ZA WADY I USZKODZENIA W TRANSPORCIE)

  1. Podstawa Prawna Sprzedawca odpowiada wobec Klienta za wady fizyczne lub prawne Towaru na zasadach określonych w przepisach Kodeksu cywilnego, w szczególności z tytułu rękojmi. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi obejmuje wady stwierdzone w ciągu dwóch lat od wydania Towaru Klientowi.
  2. Procedura Zgłoszenia Reklamacji a) Reklamacja może zostać złożona w formie pisemnej lub elektronicznej, na dane kontaktowe Sprzedawcy: * Adres: Władysław Dworecki Omeble, Ul. Urocza 33, 47-320 Gogolin * E-mail: info@omomeble.pl b) W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien podać: * Imię i nazwisko oraz dane kontaktowe. * Numer zamówienia. * Opis wady i datę jej stwierdzenia. * Określenie żądania (wymiana Towaru na nowy, naprawa Towaru, obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy, jeśli wada jest istotna).
  3. Reklamacja z Tytułu Uszkodzenia w Transporcie a) W przypadku stwierdzenia uszkodzenia Towaru w trakcie transportu (np. widoczne uszkodzenia opakowania), zaleca się sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera oraz niezwłoczne poinformowanie Sprzedawcy. Protokół ten ułatwia i przyspiesza rozpatrzenie reklamacji. b) Stwierdzenie uszkodzenia po rozpakowaniu (ukryte wady transportowe) należy niezwłocznie zgłosić Sprzedawcy.
  4. Rozpatrzenie Reklamacji Sprzedawca rozpatrzy reklamację i ustosunkuje się do żądania Klienta w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. O wyniku rozpatrzenia Klient zostanie powiadomiony drogą elektroniczną lub pisemną. Brak odpowiedzi Sprzedawcy w tym terminie oznacza uznanie reklamacji.
  5. Adres do zwrotu/odesłania reklamowanego Towaru:
    • Władysław Dworecki Omeble
    • Ul. Urocza 33, 47-320 Gogolin, Polska
    • Tel: +48 608 250 604